10/01/2008

A Portrait of Delphine

A Portrait of Delphine

Delphine is 15 . She is quite short , she has dark hair and glasses . She is pretty . But she is very intelligent too . I like her , she makes me laugh , because she sometimes does amazing things like putting a small dice she had painted in red hung in a necklass in her mouth or when people are doing jokes about her or her size she does a little cry and hid her face . When she does that I think she is so cut like a little girl . She is very nice .

I get on well with her and I like to spend time with her . Delphine prefers talk than listen the others , she likes when people are watching her . But she is not one of these girls who are trying desparately to draw the atention of the other people . No , people are watching her because she is simple and natural and charismatic . I have known her since we were in 6è , we were 11 .

At that time , we were very often together . She is the one who made me love gymnastics . Now I am a gymnast and I love it , thanks Delphine . But when we went up to 5è , we were separated and during two years , we didn't see each other .

Last year , we were in the same class in English and Spanish . I was so happy to see her again . She had changed , but she is still pretty , intelligent and very nice . This year , I am very happy to be with her .

Ludivine

Un Portrait de Delphine

Delphine a 15 ans . Elle est assez petite , brune et porte des lunettes . Elle est jolie . Mais elle est aussi très intelligente . Je l'adore , elle me fait rire , parce qu'elle fait parfois des choses bizarres comme mettre un petit dé qu'elle a peint en rouge suspendu à un collier dans sa bouche ou quand les gens font des blagues sur elle ou sur sa taille elle pousse un petit cri et se cache le visage . Elle est très sympa .

Je m'entend bien avec elle et j'aime passer du temps avec elle . Delphine préfère parler qu'écouter les autres , elle aime quand les gens la regarde . Mais elle n'est pas une de ces filles qui essayent désespérément d'attirer l'attention des autres . Non , les gens la regarde parce qu'elle est simple et naturelle et charismatique . Je la connais depuis que nous sommes en 6è , depuis que nous avons 11 ans .

A cette époque , nous étions très souvent ensemble . C'est elle qui m'a fait aimer la gymnastique . Maintenant j'en fais régulièrement et j'adore ça , grâce à Delphine . Mais quand nous sommes passées en 5è , nous avons été séparées et pendant deux ans , nous ne nous sommes pas vu .

L'année dernière , nous étions dans la même classe en anglais et en espagnol . J'étais si heureuse de la revoir . Elle avait changée , mais elle était toujours jolie , intelligente et très sympa . Cette année , je suis très contente d'être avec elle .

Ludivine

Aucun commentaire: