9/28/2014

Y's portrait

    «This portrait must be original!» the teacher said... And, actually, I have no idea about how I can describe Y. She's... herself! I mean, I never know how to describe people, even the greatest ones. I can't say that she looks like a movie star or a film (what an idea!) because she doesn't! She looks like herself, calm, poised but firm. I know... When people are going to read those sentences, they’ll ask “But why do you say so?” Let me explain. Before I got to know her, I thought she wasn't talking a lot because she was shy and she never gets angry... huh huh wrong again! She can sober people, very easily.

   But it isn't what I meant... I wanted to say I admire her. Seriously. I admire her because she talks just like everybody should talk, just as required. Not lots of words which don't mean anything...The essential.
Y.  started doing zumba with her friends earlier this year and she still doesn't know if she likes it or not. She likes to hanging out but also relaxing at home. And now the most interesting part in my view, one day she told me she was (a bit) Russian! It's so cool, isn't it? Having two origins... Her name is, indeed, Russian too. It means «sun ray»... isn’t she bright!



   «Ce portrait doit être original!» a dit le professeur... Et je n'ai pas vraiment d'idée de la manière pour décrire Y. Elle est... elle-même! Je veux dire, je ne sais jamais comment décrire les gens. Je ne peux pas dire qu'elle ressemble à une star de cinéma ou à un film (quelle idée!) car elle ne ressemble pas du tout à cela! Elle est elle même, calme, posée mais ferme. Je sais... Quand les gens lieront ces phrases ils diront «ferme?! Mais pourquoi dis-tu cela?» Laissez- moi expliquer! Avant de la connaître, je croyais qu'elle ne parlait pas beaucoup car elle était timide et qu'elle n'était jamais en colère... Fausse route! Elle peut remettre les gens à leur place très facilement.

Mais ce n'était pas ce que je voulais dire au début... Ce que je voulais dire était que je l'admire. Sérieusement. Je l'admire car elle parle comme tout le monde devrait parler, juste le nécessaire. Sans paroles inutiles. Juste l'essentiel.
Cette année, Y.  a commencé à pratiquer la zumba avec des amis, elle ne sait pas encore si elle aime ça ou pas...
Elle aime sortir mais aussi rester chez elle, pour se reposer. Et maintenant le plus intéressant (de mon point de vue), un jour elle m'a dit qu'elle était (un peu) russe! C'est classe, n'est ce pas? Avoir deux origines... Son nom est, en fait, russe aussi. Il veut dire «rayon de soleil»... ça réchauffe!

Lucie

Aucun commentaire: